21 Temmuz 2012 Cumartesi

This Charming Man

Müzik ne değişik şey. Ağlatan, mutlu eden, aşık eden, kimi zaman sadece bir cümlesi için bile söyleyenine hayran olabildiğin, dinlerken bunları hissettiysen vazgeçemediğin. Her dinleyişinde heyecanlanabildiğin ve bir kez olsun canlı olarak dinleyebilmek için çırpınıp durduğun. Çok bulamıyorsanız o müziklerden, müzisyenlerden, karşılaştıklarınızı bir daha bırakamıyorsunuz. İpoddan şarkılarını silmeye bir türlü kıyamıyorsunuz, her ihtiyacınız olduğunda yanınızda olmalı çünkü onlar.

The Smiths esas kişisi Morrissey ve belki ölene kadar vazgeçemeyeceğim insanı vuran şarkıları. Caz Festivali'ndeki konserine gidemeyip de ardından yazılan bunca güzel izlenimleri okusaydım kaç gün ağlardım bilmiyorum.
Baharda konser haberini aldığımda deli gibi heyecanlanmış, bilet fiyatlarının bütçemi nasıl sarsacağını gördüğümde ise heyecanımı bilinçaltıma iteklemeye çalışmıştım ama konser haftasında şükür ki kendine geliveren bilincim sayesinde çabalarım -şimdilik- dünyanın en güzel anısına sahip olmamı sağladı.
Konserden bir gün önce, siteden önceleri alışveriş yaptığım kartımı kabul etmeyen Biletix sayesinde satıştaki son uygun-fiyatlı biletleri de kaçırıp akşamında depresyona girdikten sonra, konser günü ajansta toplantı molasında göz atıverdiğim twitler hayatımı kurtardı diyebilirim. Ek biletler satıştaydı, ben de 3 saat sonra Açıkhava'daydım!
Yukarı bloklarda otururken yanıma gelen bir İKSV kızının "Sahne önünden izlemek ister misin?" teklifine yanıtım ise baya net oldu, koştum. Morrissey'in yeşil gözlerine bakarak dinledim çoğu şarkıyı, dahası var mı?
Aslında var sanırım, O da sahnenin dibindeki biz deli hayranlarla öyle güzel ilgilendi ki samimiyetinden şüphe etmeniz imkansızdı. Bir ara mikrofonu önümdeki insanlara uzattı, insanlar o heyecanla kendilerince Morrissey'in değerini ifade etmeye çalıştılar. Anlatamam o anı, nasıl mutluydu, nasıl duygulandı canım. I know it's over girişinde göğsüne vura vura gösterdi bunu da. Şarkıları söylerkense öyle etkileyiciydi ki gözlerimin yaşardığı anlar oldu. Çünkü Morrissey iki değerli sözüyle beni etkileyen biri de değildi sadece. Bazı şarkılar zihninizde öyle insanlarla, öyle anlarla bütünleşmiştir ki pek çok anıyı hortlatıverir bazen.

Gerçekten çok uzun süre heyecanından arınamayacağımız, The Smiths veya Morrissey dinlerken yüzümüzde aptal saptal gülümsemelerin belirmesine neden olacak bir geceydi. Ne yazık ki The Smiths şarkıları çalınırken kendimden geçtiğimden hiçbir grup parçasını kaydetmediğimi fark ettim eve döndüğümde, olsun ama seni dünya gözüyle görebilmek bile neredeyse mucizeydi canım Morrissey!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder