23 Haziran 2012 Cumartesi

Platon bir gün kolunda bir ornitorenkle...

Platon Bir Gün Kolunda Bir Ornitorenkle Bara Girer isimli bir felsefe kitabı okuyorum şu sıra. Hatta kitabı daha çok evde okuyorum ki kısa fıkraların sonunda verdiğim hahaa! tepkilerimle toplu taşımada beni gören insanlar eğlenmesin.
Mesela 'yanlışlanabilirlik' teması ve :
İki adam kahvaltı etmektedir. Biri ekmeğine yağ sürerken, "Hiç dikkat ettin mi, kızarmış ekmek yere düştüğünde daima yağ sürülü yüzü alta geliyor." der.
İkinci adam "Hayır, bence yağlı yüz alta geldiğinde temizlik meselesi can sıkacağı için hep öyle düşüyormuş gibi geliyor... Her iki yüzün de aynı oranda altta kaldığına bahse girebilirim."
Beriki "Ya, öyle mi? İzle o zaman." der ve elindeki ekmeği yere bırakır. Ekmek yağlı yüzü üstte kalacak şekilde düşer.
İkinci adam "Ya, demedim mi?" der.
Diğeri ise "Aa, anladım. Tereyağını yanlış yüze sürmüşüm."
Bu adamın teorisi hangi kanıtla yanlışlanabilir ki gerçekten de?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder