Windows 8 için Norveç'in hazırladığı viral çalışmaya vuruldum.
Herkese anlatarak ve paylaşarak da word-of-mouth pazarlamanın dibine vurmuş vaziyetteyim.
Herkese anlatarak ve paylaşarak da word-of-mouth pazarlamanın dibine vurmuş vaziyetteyim.
Yol kenarından gelen müzik ve ışıklı kaldırım taşıyla uyarılan test birimlerinin deneyim sonrasında yaşadıkları şaşkınlık ve tepki verememe durumuysa müziğin etkisini gösteriyor sanırım (pazarlama araştırmaları dersim, terimleriyle epey öğretici oldu farkettiyseniz).
Tüketiciye dokunmak adına mümkün olduğunca çok duyu organına hitap etmek gerekliliği günümüzün artık reddedilemez iletişim stratejilerden; dolayısıyla müzik ve sesler de marka değeri yaratma başta olmak üzere pazarlama ve iletişimin pek çok alanında tüketicinin yanında beliriveriyor.
Markalar bazen kişiliklerini hedef kitleye hatırlatmak istediklerinde (Pepsi-New Generation), bazen de marka kişiliğini oluşturmak adına (Dove Men-Bakımın Erkekçesi) müziğin gücünden yararlanıyorlar. Kimi yaratıcı markalar marka tonunu zihinlere kazıyabilmek (Emirates-Harmony), kimileriyse hedef kitlesiyle etkileşimi yakalayabilmek için (Burn-Şehrin Enerjisi) sesleri temel alan süreçler kurguluyor ya da sosyal sorumlulukları konusunda dünyayı haberdar etmek isterken (Coca Cola-Beat of London) müzik ve seslerle değer yaratıyor. Intel'in üç notalı açılış sesi, Kellogg's kahvaltılık gevreğin çıtırtısı, Volkswagen'in "Da Da Da" üçlemesi çok küçük birer iletişim unsuru olarak görünse de markanın özel bir alanı sahiplenmesi, kendini hatırlatması ve farklılaşması açısından büyük anlam taşıyor.
Geleneksel pazarlama karmasının 4P ile gösterildiğini pek çok ilgili kişi bilir. Marka iletişiminde ise değerli ilişkiler yaratma ve sürdürme adına 4P, 4E'ye (emotions, exclusivity, experiences, engagement) dönüşüyor ve uygun karma markayı rakipleri arasında görünür, farklı kılabiliyor (Jacob Lusensky).
Öte yandan bizim geçmişimizde de, müziğin gücünden yararlanmak isteyen şöyle pazarlama iletişimi çabaları olmuş. İlginç mi korkunç mu ben bilemedim, kararı siz verin:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder