6 Nisan 2012 Cuma

PROMOQUBE

2005 İşletme Mühendisliği mezunu Promoqube Dijital Marka İletişimi şirketi kurucusu Özgür Alaz'dan projelerin farklı evrelerine ilişkin farklı dijital pazarlama stratejileri...
(ve The Strokes eşliğinde okuyabilirsiniz mesela Machu Picchu)


Dijital pazarlama da geleneksel pazarlamayla benzer şekilde işleyen bir süreç aslında.
Acquisition > Attention > Retention > Referal > Revenue

Acquisition! (direkt pazarlama, sosyal medya, PR, billboardlar hatta otobüs duraklarındaki reklamlar yoluyla tüketiciyi haberdar etme)
3 ana haberdar etme stratejisi bulunuyor.
PAID Media. Google, Facebook yoluyla para harcayarak tanıtım yapma yolu. Google arama yerini, kelimeleri hedeflerken, Facebook kişi bazlı reklamlamaya imkan veren bir mecra. Önemli bir nokta, eğer internet sitesinin tanıtımını yapmak istiyorsanız bunu yine internet üzerinden dağıtmanız gerektiği. Çünkü internet sitesine en ucuz trafik yine internet yoluyla sağlanıyor. TV'de reklam yayınlamak (son zamanlarda pek çok private shopping sitesi!) müşteri getirmekten çok marka değerini güçlendirmek için kullanılıyor.
EARNED Media. Word of mouth sayesinde maliyetleri yükseltmeden reklam yapma yolu. Fikri, ürünü yaymaya gönüllü insanlar zaten var, bu yapıdaki müşterileri harekete geçirmek, paylaşım yapmalarını sağlamak önemli.
OWNED Media. Markanın sahip olduğu mecralar, kaynaklar yoluyla iletişim kurma. Etiketin, paketin üzerine web sitesi, Facebook sayfası vb. bilgileri yerleştirme.
Ancak bu stratejileri bilmek yetmiyor; mecra kullanımını bilmek, kazanç getirmeyenden vazgeçmek ya da uygun medya karışımını oluşturmak daha önemli. Google Analytics ölçümleme, optimizasyon konusunda yararlanılması önerilen bir platform.

Attention! (müşterinin ilgisini çekme, ilk adımı attırma)
Müşterinin siteyle etkileşim yakalayabilmesi için uygun format, görünüm, karışımın bulunması gerekiyor ('Paylaş' butonu bulunsun mu? 'Öner' butonu olsun mu? Buton kırmızı mı olsun, mavi mi?...). En iyi formatı oluşturabilmek için A/B Testing metodu kullanılıyor. Bu konuda ise Google Website Optimizer oldukça kullanılan bir platform.

Retention! (müşteriyi tekrar siteye getirme)
E-mail pazarlama, içerik temelli iletişim, aktivasyon/CRM stratejileri, remarketing yoluyla müşteriyi tekrar getirme. Remarketing, Google Analytics ve Adwords ile benzeri network kanalları sayesinde 'Internet sitemi incelemiş, x kategorisini incelemiş, y alışverişi yapmış kişilere internette herhangi bir yerde reklamımı göster!' isteğini gerçekleştirilebilir kılıyor. Reklamlar sadece belirli kıstasları sağlayan müşterilere gösterildiği için de hedef kitleye ulaşma ve etkileme oranları remarketing sayesinde çok yüksek oluyor.

Referal! (tavsiye etme, arkadaşlarını getirme, paylaşımlar)
İnsanlar iyi ürünleri tavsiye etmeye meyilliler. Dolayısıyla paylaşımlar da maliyet oluşturmadan tanıtımı sağladığından işin hızla büyüyebilmesi açısından oldukça kritik. Bir kez daha, word of mouth marketing.

Revenue! (gelir, fayda, kazanç)
İş modeline uygun olarak çok farklı yollarla gelir kaynakları oluşturulabiliyor: sponsor destekleri, fon desteği, reklam gelirleri vb...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder